onsdag 16. september 2009

Solan og Ludvig på tur

Dette er en all for fin dag til å kaste bort i sofaen ,mener Solan. Ludvig er ikke enig. Etter en tur ut etter avisen, kontaterte han at det blåste nordavind fra alle kanter. Best å holde seg inne!

Men Solan får viljen sin. Ut på tur - aldri sur... selv om Ludvig fortsatt er litt skeptisk.


- Helt bort på det høye fjellet skal vi opp, Ludvig, sier Solan.
- Å, det er fali det, svarer Ludvig litt skremt.

Å, det er godt å hvile seg litt etter en lang tur:)

NB! Solan og Ludvig er ikke for salg. De er dyre å lage og det går med ganske mange arbeidstimer med hver av dem, så det er litt vanskelig å sette er pris på det som dekker inn tid og materiale.

13 kommentarer:

roterommet sa...

Så mye fint du lager. likte veldig godt nissene dine.

irenesol sa...

Åååå, så skjønn serie! Pappan min er verdens største Flåklypafan, og jeg har skumle planer om å strikke en til han. Takk for titten, masse fint.

Kari sa...

Hehe, dette fikk frem smilet mitt i hvertfall! Kjempesøt serie.

sissels sa...

Guri malla hvor mange stilige og ulike flaskeskjulere du lager. Ble helt betatt i heksene jeg.

Anki sa...

For ei herlige bildeserie! Massevis av flotte vinskjulere, blei veldig inspirert til å lage noen sjøl også.

PerJorun sa...

For en herlig gjeng! Likte alt jeg så. Og måten du har laget en liten fortelling... herlig!

Anonym sa...

Hei!
Titter med beundering på Solan og ludvig. Hvor har du fått oppskriften på disse?

takk for svar:)

Nelly sa...

Hei anonym!
Grunnoppskriften på Solan og Ludvig har jeg kjøpt hos Annes garn og broderi og resten har jeg funnet på selv.

Camilla Elstad sa...

Hei hei :)
Nissene du lager var utrolig nydelige!! :D Men Solan og Ludvig var enda mer sjarmerende, alle kjenner dem men ingen har dem hjemme i stua ;) Når jeg ser sånne fine strikkerier så ønsker jeg virkelig å lære å strikke!!
Ha en fin kveld! :)

9na sa...

Sååå flotte de er !!! *juble*

hobbyvenn sa...

Så masse flott du lager. Likte utrolig godt Solan og Gundersen.

Anonym sa...

Hei Nelly!!!

Du har jammen laget verdens fineste Ludvig!! Han er min favoritt :)

Hilsen Thine (datteren til Jan Thore&Kjerstin) :)

Synnøve sa...

Fy fela så stilige disse var! Utrolig!